Rabu, 29 Mac 2023

5 Ramadan bersamaan 27 march 2023

5 Ramadan , hari sedang aku kalut² nak pergi kerja tapi diberi ujian dgn tayar pancit. Nasib ada sedikit duit untuk buat roadtax jadi hati taklah gelisah sangat tak ada duit dan alhamdulillah tayar pon harga murah Rm 135 sahaja. Nasiblah duduk dekat dengan mak andak sbb ada pak andak boleh tolong. Aku ni perempuan yang tahu melasak menggasak kereta je, tu sebab selalu kena marah sebab tak jaga kereta.

Hari itu sangat mudah semua selesai dengan baik dan cepat sahaja. Ada yang menolong tukar tayar, pergi ke Bangi beli tayar baru pukul 11.30 dah sampai kerumah semula.

Tapi petang itu aku tengok story rakan-rakan aku, Azmin Nadhirah, kawan merangkap adik aku motor kena tarik. Kemuadian Kak mas pula, anaknya masuk hospital kerana pneumonia. Allah selalunya aku yang paling terasa beratnya ujian tapi rakan² aku lagi berat. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan