Rabu, 17 September 2014

Keliru, buntu dan sedih

    Beruntungnya orang yang masih punya mak dan ayah... Jaga lah mereka selagi mereka masih ada...

   Sekeras-keras perlakuan, sekering-kering hati aku kadang-kadang tercuit rasa hati ingin punya ibu semula...

   Al-kisahnya, aku print surat temuduga UiTM seperti yang aku pernah pos dulu, baca syarat-syarat yang dia minta sediakan...

a. Surat panggilan tenuduga
b. Sijil SPM/setaraf
c. Sijil kelahiran calon
d. Kad pengenalan
e. Salinan sijil kelahiran dan kad pengenalan ibu dan bapa

     Bila sampai sini aku buntu tambah risau tambah sedih kerana aku tak punya apa yang dia minta, kalau dia ada tulis /penjaga aku tak ada lah risau sangat... Apa yang aku ada sekarang hanya salinan kad pengenalan. Dan sijil mati mak aku. Ayah aku tak tahu ada pada siapa...

   Hati aku tercuit orang yang ada mak ayah mesti tak payah pening-pening bila nak sediakan semua dokumen tu... Aku pula yang pening...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan