Rabu, 1 April 2020

Perfume


Lately ni aku tak tahulah kenapa sangat aku berminat dengan perfume, aku tercari-cari bau yang aku minat, tanya pendapat semua. Then nahhh aku baru habiskan duit beli perfume dexandra dan sugarbomb. 

Sugarbomb ni aku tergoda dah lama dah, sebab one of my friend fb, post dia asyik lalu lalang je tapi aku tak buat kajian lagi aku suka bau apa dan belum bersedia spend duit lagi 🤣. Sampailah tiba-tiba seorang kawan masa aku kerja Petronas dia approach aku untuk beli dexandra kat dia. So aku belilah demi support member.

Tapi aku masih tak puas hati sebab aku dah lama gila minat kat sugarbomb, then aku buatlah kajian bau apa yang aku suka, siap tanya bff aku aku lagi, dia cakap dia suka bau floral and tak suka bau sweet. Sampailah aku teringat aku pernah beli perfume murah bau cherry in the air aku scroll-scroll shopee. Lepas tu aku teringat lagi aku pernah beli wet tissue bau buah delima. So masa aku scroll-scroll shopee aku jumpa gambar ni. 

So harini aku menyedari aku suka bau yang lebih kurang bau buah yang masam-masam macam ni.

Harini aku pakailah yang bau sweet fantacy ni, aku nak makan lalulah belakang cousin and mak cik aku then cousin aku complain "bau apa yang kak nurul pakai ni, kalau duduk dalam bilik kedap ni mesti sakit hidung". Lepas tu mak cik aku menyampuk "Apa nak heran Jat, masa arwah ayah kak nurul dulu bila dia dah keluar rumah dah semeter jauh pun bau lagi minyak wangi dia. Cuman pernah cakap kat mak tengok tu abang dollah dah jauh pon bau melekat lagi kat sini." hahahahha, rupanya adalah melekat perangai bapak aku rupanya. Kak Long pon suka complain perangai aku macam ayah. Adoiii 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan