Rabu, 1 April 2020

Sehari sebelum dan sepanjang pkp

17 March 2020
Sebenarnya sepanjang minggu ni aku tengah berperang dengan syarikat yang aku kerja dan aku yang degil. Sebab apa aku kata macam tu, sebab aku hantar notis berhenti kerja 24 feb dan notis aku sepatutnya tamat 24 march. Tapi aku tak datang kerja start 15 march lagi sebab aku malas dengan politik kerja. Tapi dalam masa tu aku still buat kerja-kerja memantau dalam on9 means aku pantau pakai WhatsApp je dorang bagi gambarkan. Dalam masa yang sama hari jumaat tu aku dah deal dengan pengurusan fasiliti uitm baik punya. Terima kasih sebab memahami pemberotakan ini.

Okey apa yang berlaku lagi hari ni, kak long ja call aku minta tolong ambikkan Kakak Thirah dari politeknik then tolong hantarkan sampai Ulu Bendul. Kira half way kak long dari Rompin dan half way dari shah alam la.

gambar yang sempat tangkap.

Akupun ambiklah keputusan, alang-alang raya tak boleh balik nanti sebab akukan selalu raya kat Kg Slim kampung tercinta keluarga Siti dan Zakaria, aku pon kata kat kak long baik balik Rompin terus. Hahahaha agak tak berbaloi tapi aku peduli apa sebab minyak tengah murah penat boleh hilang bila dah rehat. Lagipun macam aku cakap aku tengah tension dengan syarikat dari duduk rumah main hp dan terpaksa baca WhatsApp apa semua better aku lari buat kerja lain iaitu drive dan ukur jalan favorite aku. Hahahahhahah. Dapat lah luah perasaan kat kak long, nasib dia sokong aku. Hahhaha. 

Tengahari tu sebenarnya aku tengah ambik mood nak kemas-kemas baju barang semua nak pindah rawang tapi tu lah tahap pemalasnya Ya Rabbi, then lepas kak long call terus aku cakap kat cik jah, nurul nak balik Rompin. Masa tu dah umumkan pkp (perintah kawalan pergerakan) dah tapi ada masa lagi ni nak balik atau masa tu aku tak ambik serius pun pasal pkp tu ingat tak serius sekali waduh.

Selalunya kalau aku dah sampai jauh-jauh stay la dua tiga hari ke atau selalunya akan stay seminggu kalau balik Rompin. Ye lah balik 5 tahun sekali gitu lah gaya dia. Aku masih fikir nak dok berapa lama, nak balik esok ke atau 2-3 hari lagi ke. Tiba-tiba cousin aku yang belajar kat poli kuantan call tanya aku boleh ambik dia tak? So aku dah ada keputusan untuk balik klang bila.

Malam tu macam-macam berita keluar nak rentas negeri nak kena lapor kat polis lah apalah akhirnya aku terlepas gitu je. 

18 March 2020
Aku gerak dari rumah kak long ke kuantan dalam 12.15pm macam tu, sepanjang dari Rompin nak ke Kuantan adalah nampak pantai kat tepi jalan pastu dapat tengok Masjid Sultan Abu Bakar kat Pekan Pahang tu, masjid tu cantik bagi aku. Padahal aku susah hati jugak lah sebab jalan Rompin tu agak mencabar, plus tayar aku dah 2 kali terkorban. Hahahahhahah.

Sampai kat poli kuantan dalam pukul 2 lebih then terus balik ikut lpt. Kadang-kadang ngantuk kadang-kadang ok. Sampai kat Genting Sempah berhenti kat mcd sebab kesian kat budak-budak ni tak makan lagi itupun dah pukul 5 lebih baru sampai. Lepas dari tu hantar kawan angah seorang kat kajang seorang kat meru. Sampai rumah pukul 8 sempat lah bermesyuarat dengan mak su. 

19 march - till now 
Berpkp lah di rumah kerana Covid-19 ni. Aktiviti yang dibuat, makan tgk netflix baca novel harap-harap berat tak sampai 100 lah😭😭. 

tengok cerita ni sbb Xu Kaicheng ni hensem je. Hahhahaha

gigih beli novel prelove ni aku nak jump 1 cerita ke 1 cerita lain kena ambik masa sebab nanti terbawak2. Hahahhahaha

Tiada ulasan:

Catat Ulasan