Khamis, 9 April 2020

Sifat seorang manusia ni


Ni cousin aku yang aku tumpang bilik dia. Hahahha aku bukan nak cerita pasal dia tapi aku nak cerita pasal sikap seseorang ada pertalian darah dengan kitaoranglah.

Okey aku bagi nama budak ni Nana (bukan nama sebenar) mak dia cousin kitaorg and aku anti dengan mak Nana ni sebab masa aku sekolah dia yg tua 10 tahun dari aku pun dia bantai minta aku duit untuk belanja tambang dia balik rumah dia. Dah lah tambang aku belanja pastu minta lagi duit untuk teksi la apa la. Bengang aku. 

Okey aku cerita pasal Nana pulak, kitaorang ada cousin jugak aku bagi nama Ika la, dia ni kerja satu mall dengan Nana ni kebetulan aku dengan Min memang nak berjalan kat mall tu then gi lah melawat Ika tu. Pastu masa kerja si Nana ni nak habis so dia nak tumpanglah balik sebab kebetulan kitaorg nak gi uptown. So si Min ni dah buat muka annoying dah sebab nak balik awal esok dia kerja tapi aku pujuk dia suruh tunggu. 

Si Nana ni dah habis kerja then kitaorg balik la, lepas tu gi lah uptown. First kitaorang gi lah satu kedai aksesori hp ni. Aku shopping baik punya lepas tu kitaorang jalan masuk uptown cuci mata. So Si Nana dan Min dapat beli kasut. Masa nak bayar Si Nana perasan beg duit dia hilang, lepas tu kasut dah pilih semua and dia pon nak sgt kasut tu aku pun willing la bayarkan untuk dia.

Lepas tu terus lah patah balik gi kedai aksesori hp ni cari beg duit si Nana ni. Cari-cari pon tak jumpa pastu tak tahu nak buat apa, aku carilah abg sedara aku ni pak su si Nana ni dia niaga burger, then dia cakap pergilah buat report. Masa ni dah pukul 11 lebih, dengan cuak-cuak sebab dah tengah malam pergi balai polis.

Pukul 12 malam sattle hantar si Nana ni balik, aku dengan Min sampai rumah pukul 1. Mak Min ni berbulu je tengok kitaorang balik lambat. 

Dalam seminggu lepas tu aku nak kemas kereta ke aku nak cari barang dalam kereta, aku ternampak beg duit hitam jatuh atas pelapik kereta warna hitam. Aku dah pulangkan semua bila aku lalu area rumah dia semua sattle kes. 

Tak lama lepas tu masa kat kampung si Ika ni bukak cerita kat aku dengan Min yang si Nana ni pernah cakap aku dengan Min yang curi beg duit dia, sebab masa tu dia baru keluarkan duit. 

Hello, kalau aku dengan Min hamak sangat duit kau, kasut kau aku tak bayar. Tak payah susah-susah kitaorang teman kau gi balai polis tengah malam. Aku pulangkan beg duit 1 sen pon tak kurang. Hidup jadi manusia jangan suka buat cerita dan busik hati kat orang. Tak semua mesti nak dengar cakap kau je. Haihhh bengang pulak aku dengan dia ni. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan